Retroperitoneal Fibroz Belirtileri ve Tedavisi

Retroperitoneal Fibroz belirtileri ve tedavisi olan bir rahatsızlıktır. Hastalık enfeksiyon temellidir.

Periton dokusunun arkasında yer almakta olan yağ tabakasında yaşanabilecek olan iltihaplı bir rahatsızlıktır.

Dokuda enfeksiyona bağlı olarak oluşmakta olan deformasyon sonucunda ise fibrotik bantlar meydana gelmektedir.

Retroperitoneal Fibroz

Retroperitoneal Fibroz hastalığının belirtilerinde en sık karşılaşılmakta olan ise yüksek ateştir.

Enfeksiyon nedeni ile oluşan yüksek ateş sonrasında iştah kaybı ve akabinde bitkinlikte yaşanmaktadır. Aynı zamanda belirtiler ile beraber kilo kaybı da hasta da görülür.

Retroperitoneal Fibroz Tanısı ve Tedavi Uygulaması

Retroperitoneal nedir sorusunun yanıtında periton ile karın duvarının arka kısmında yer alan boşluk olarak ifade edilebilir.

Organ ile karın duvarı arkasında bulunan organlara verilmekte olan isim olarak da ifade edilmektedir. Hastalığın erken tanısı ise neredeyse mümkün olmamaktadır. Belirti çok vermeden ilerleyen hastalık ilerleme göstererek ilerleme akabinde hissedilir.

Retroperitoneal Fibroz hastalığının tanı sürecinde belli yollar izlenir. Fibrotik bantlarda enfeksiyon nedeni ile deformasyonlar görülür. Yaşanan deformasyon sonrasında ise idrar sorunları yaşanmaktadır.

İlk olarak idrarın boşaltımında yaşanılan sorun sonrasında ise tıkanıklığa sebep olmaktadır.

Bu durumun sonunda ise böbrekten çıkan idrar keseye ulaşamaz. Böbreklerden keseye ulaşamayan idrar böbrekte kalır. İdrarın böbrekten idrar kesesine ulaşıp vücuttan atılması son derece önemlidir.

Böbrekte büyümenin yaşanmasının yanı sıra kandaki üre miktarında da artış görülmektedir.

Fibrozis nedir sorusu ise hastalık sürecinde önemlidir. Hücreler arasında bağ dokusu birikimi olarak bilinmektedir.

Bağ dokusunda yaşanan deformasyona bağlı olarak gelişen durumlar akabinde vücutta sorunlar baş göstermektedir.

Tanı için ise öncelikle iltihap testleri yapılmaktadır. Gizli ilerleyen bir rahatsızlık olması sebebi ile hekim ile olan iletişim ve tüm sıkıntıların aktarılması önemlidir.

Bilgisayarlı tomografi, kan tahlilleri, lökosit değer takibi, manyetik rezonans değerleri de hekim tarafından incelenmektedir. Bulunun bulgular neticesinde tanı konulur.

Retroperitoneal Fibroz Tedavisinin Süreci

Fibrozis ne demek sorusunda hücreler arasındaki bağ dokusu birikimi olduğunu aktarmıştık. Bu alanda gerçekleşen enfeksiyonlar dokularda hasara sebep olarak ilerleyen dönemde ise son derece sıkıntılı bir sürecin yaşanmasına sebep olmaktadır.

İdrarın çıkışında sorunun yaşanmasına etki eden Retroperitoneal Fibroz hastalığının netlik kazanması için hekim belli soruların yanıtını hem hastadan hem de gerekli olan testlerden edinmeye çalışır.

Edinilen bilgiler neticesinde tanının konulması ile tedavi süreci başlar. Sorunun giderilmesinde öncelikle oluşan enfeksiyonun ortadan kaldırması yer alır.

Tıkanan idrar kanalı bulunuyor ise tıkanıklığın açılması idrarın vücuttan atılabilmesi için önem taşır. Fakat vücutta bulunmakta olan enfeksiyon gerçekleştirilecek olan operasyonu sıkıntıya sokabilir.

O sebep ile Retroperitoneal Fibroz hastalığının tedavisinde hekimin gerçekleştirilecek olan tedavi sürecini detaylı olarak planlaması ve buna göre de yönetmesi gerekir.

İdrar kanalında gerçekleşen tıkanıklığın giderilmesi için uygulanan operasyon sonrasında ise ek medikal tedavilere yer açılarak tedavi tamamlanır.