Rezum İşleminin Dezavantajları Nelerdir?

Gelişen teknolojiyle birlikte sağlık alanında meydana gelen değişimlerle birlikte cerrahi alandaki endoskopik girişimler açık ameliyatlara göre daha çok tercih edilmeye başlandı. Kapalı ameliyatlar grubunda yer alan ve endoskopik müdahalelerden biri olan rezum işlemi prostat bezindeki anomaliler için tercih edilir.

Tedavinin pek çok avantajı olsa da işlem sonrası farklı problemlerle karşı karşıya kalınabilir. İdrar yaparken yanma, idrarda kan görülmesi yan etkilerinden bazılarıdır. Hastalar bu belirtilerle sıklıkla karşı karşıya kalabilir.

Hastalar genellikle prostat bezinde meydana gelen büyümeler sonucu idrara çıkamama şikayetiyle hastaneye başvurur. Prostat bezi içerisinde bulunan van deferans ve üretra kanalları büyümeden etkilenir. Prostat bezinin büyümesiyle birlikte meninin mesaneye kaçması bunun sonucunda idrarla atılım gerçekleşir. Kişinin doğal yollarla çocuk sahibi olma riskini azaltan problemler rezum tedavisiyle çözülebilir.

Rezum İşlemi Sonrası Ağrı ve Rahatsızlık

Rezum tedavisi kapalı bir işlem olsa da işlem sonrası bazı yan etkiler, ağrı ve rahatsızlık görülebilir. Ameliyathane ortamında gerçekleşen tedavi penis bölgesinin lokal anestezisiyle gerçekleşir. Penisten özel ince uzun iğne yardımıyla prostat bezine ulaşılır.

Tedavinin uygulanması sırasında anestezi kullanıldığı için ağrı duyulmaz. İşlemin ardından, sonda kullanımı tercih edilir. Sonda, işlem sonrası ağrı ve rahatsızlıklara sebep olabilir. Tedavinin ardından 1 ila 3 gün sonra sonda çıkarılarak normal hayat rutinine geri dönülebilir.

Rezum İşleminin Dezavantajları Nelerdir

İşlem Sonrası Geçici İdrar Sorunları

Endoskopik bir işlem olan rezum tedavisi ameliyathane ortamında gerçekleşir. İşlem esnasında gerçeklen müdahaleler sterilizasyon kurallarına uygun yapılmalıdır. Girişimin yan etkisi açık ameliyata göre az olsa da enfeksiyon, travma gibi risk faktörlerine dikkat edilmelidir.

Tedaviden sonra kişiye sonda takılır. İşlem sırasında üretraya ve prostat bezine yapılan müdahale bölgenin geçici olarak kullanılmasını engeller. Bu süreçte sonda kullanımı, tuvalet ihtiyacının giderilmesine yardımcı olur. Sfinkter kasının birkaç gün içerisinde işlevine devam etmesi gerekir. Eğer bu sürenin ardından idrar çıkışı gözlenmiyorsa doktorunuza başvurarak gerekli işlemler hakkında bilgi alabilirsiniz.

Rezum İşleminin Cinsel Fonksiyona Etkileri

Rezum işlemi, benign prostat hiperplazisi (BPH) tedavisinde kullanılan bir işlemdir. Bu işlem, prostat dokusunu su buharıyla küçültmek amacıyla uygulanır. Cinsel fonksiyonlar üzerindeki etkisi bireyden bireye değişebilir. Bazı hastalarda cinsel fonksiyonlarda iyileşme görülebilir; çünkü işlem prostatın sıkıştırdığı üretra basıncını azaltabilir.

Bazı vakalarda ejakülasyon bozuklukları veya erektil fonksiyonlarda geçici değişiklikler ortaya çıkabilir. Bu etkiler genellikle geçici olup, uzun vadeli cinsel sağlık üzerinde belirgin bir etkisi olmayabilir. İşlem sonrası cinsel fonksiyonlar hakkında detaylı bilgi için doktorunuzla iletişime geçebilirsiniz.

Rezum Tedavisi İşlem Süresi ve Tekrarlama İhtimali

İyi huylu tümörler, prostat bezinin büyümesi ve idrar atma zorluğu olan kişiler rezum tedavisine başvurabilir. Kapalı cerrahi uygulama olan tedavi penis içerisine özel optik cihazların girişiyle tamamlanır. İşlem süresi tedavi yapılacak bölgenin büyüklüğüne bağlıdır. Ortalama 20-25 dakika sürer. Operasyonun yapıldığı gün içerisinde hasta günlük yaşantısına dönebilir.

İşlemin ardından gelen altı ayın sonunda prostatın %30 küçüldüğü gözlenir. İşlemin tekrarlanması prostat bezindeki iyileşme durumuna bağlıdır. Bu bağlamda vücutta meydana gelen değişimlere dikkat edilmelidir.

Rezum İşlemi Sonrası Nadir Görülen Komplikasyonlar

Tedavi endoskopi yöntemiyle gerçekleştiği için yan etkileri oldukça azdır. Cinsel işlevselliği etkileme yönünden açık cerrahi girişimlere göre oldukça güvenilirdir. Rezum tedavisinde görülen yan etkilerin olasılığı oldukça düşüktür.

Tedavide görülen yan etkiler arasında idrar yaparken yanma, idrara çıkma hissinin artması ve idrarda kanama bulunabilir. Hekimin uzmanlığı ve hastanın durumunun doğru değerlendirilmesiyle görülebilecek yan etkiler en aza indirilebilir.