PRP Tedavisi

Sertleşme Bozukluğunda PRP Tedavisi

PRP tedavisi nedir ve hangi alanlarda kullanılır?

PRP ya da P-Shot tedavisi sertleşme bozukluğunda son zamanlarda gündemde olan heyecan verici tedavilerden birisidir. Burada hedef hastanın kendi kanından alınan onarıcı ve yenileyici hücrelerin vücudun hasarlanmış bölgelerine enjekte edilmesiyle vücudun kendi kendini tamir etmesidir. Sertleşmeyi sağlayan mekanizmaların bozulmasına bağlı gelişen bozuklukları da bu manıkla düzeltebileceği düşüncesiyle uygulanan bir yöntemdir. Saç ekimi, ortopedi, plastik cerrahi ve cildiye branşlarında bu mantıkla yaygın olarak kullanılmaktadır.

PRP tedavisi nasıl yapılır? Nasıl etki eder?

P-Shot tedavisi penisin sertleşmesini sağlayan süngerimsi (kavernozal) dokuların tümünü içerecek şekilde penisin iki yanından insulin iğnesi ile yapılır ve hasarlı bölgelere enjekte edilen trombositlerin vücudu yenileyici özelliğinden dolayı kendi kendine onarması gerçekleşir. Zaten sertleşme problemindeki ana faktör, bu dokulardaki esneklik kabiliyetinin azalması ve dokuların yeterince kanla dolmamasıdır. PRP tedavisinde kişinin kendi kanı alındıktan ve bu kandan vücudu yenileyici faktörler ayrıştırıldıktan sonra hazırlanan karışım penis içine enjekte ediliyor. PRP (Platelet Rich Plasma), ya da diğer adıyla “Trombositten Zengin Plazma”, kişinin kendi kanından elde edilen bir sıvıdır. Hastanın kanı alındıktan sonra tek kullanımlık PRP hazırlama kitinde bulunan filtreler ve santrifüj yardımı ile PRP sıvısı hazır hale getiriliyor. Elde edilen PRP sıvısının içerisinde yoğun bir şekilde trombositler (platelet) ve büyüme faktörleri (PDGF, VEGF, TGF- α ve TGF- β) mevcuttur.

PRP tedavisi kaç seans ve hangi aralıklarla uygulanır?

Kişinin ihtiyacına göre 15 günde 1 olmak üzere 3 seans uygulanıyor ve tam etkinin oluşması için 1 ay beklemek gerekiyor. Uygun hastalarda ESWT (ekstrakorporeal şok dalga tedavisi) ‘e ek olarak kullanılıyor. Kan alma, ayrıştırma, PRP hazırlanması ve enjeksiyon yaklaşık 45 dakika sürüyor. Tedavi gününde hasta günlük işlerini yapabiliyor ve ilişkiye de girebiliyor. Dokular kendini yenilediği için bu tedavinin etkinliği diğer tedavilere göre daha kalıcı olması bekleniyor. 6 ay sonra bir seans daha eklenerek tedavinin etkinliği artırılabilir. PRP ayrıca Peyronie hastalığında da tunika albugiena üzerindeki plak bölgelerine yapılan PRP uygulaması ile plakların küçüldüğü ve eridiği bilimsel çalışmalarda gösterilmiştir. Bu yüzden peyroni hastalığında da yaygın bir şekilde kullanılıyor.

PRP tedavisi ağrılı bir işlem midir?

Kan alma sırasında iğnenin ağrısı olabilir. PRP işlemi sırasında insülin iğnesi çok ince olduğu için iğneye bağlı ağrı pek olmaz. Ancak PRP’nin enjeksiyonu sırasında yanmalar olabilir.

Randevu almak için aşağıdaki formu doldurabilir veya telefonla arayarak bana ulaşabilirsiniz.