ESWT

Sertleşme Bozukluğunda Ekstraporeal Şok Dalga Tedavisi (ESWT)

ESWT tedavisi nedir ve hangi alanlarda kullanılır?

ESWT ya da LI-ESWT (low intensity-extracorporeal shock wave lithotripsy) düşük yoğunluklu ekstrakorporeal şok dalgalarını üreten bir cihaz tarafından bu dalgaların hedef üzerine uygulanması işlemidir. Bu hedef ürolojide böbrek ve üreter taşları, sertleşme bozukluğunda penis, peyronie hastalığı, kronik antibakteriyel prostatitler olabilir.

Sertleşme bozukluğunda ESWT hangi hastalara uygulanır? Nasıl etki eder?

Peniste sertleşmenin olabilmesi için yeterli damar, hormon, sinir ve penis dokusunun sağlam olması gerekir. Sertleşme uyarı olduktan sonra penis içine kanın gelmesi ve bu kanın burada hapsolması sonucu oluşur. Penis içine yeterince kan gelmez ise sertleşme de gerçekleşmez. ESWT VEGF, EGF, ILGF gibi büyüme faktörlerini uyararak yeni damar oluşumuna neden olur ve penise daha fazla kan sağlar. Ayrıca nitrik oksit gibi bazı damar genişleticileride çoğaltır ve sertleşmeyi artırır. Bu nedenle eswt tedavisi damar sorununa bağlı sertleşme bozukluklarının tedavisinde uygulanır.

ESWT uygulaması ne kadar zaman alır?

Cihazdan cihaza değişmekle birlikte haftada 2 seans ve her seans 15 dakika 3000 atış olmak üzere toplam 3 hafta 6 seans uygulanır.

ESWT tedavisi nasıl uygulanır? ağrılı mıdır?

ESWT tedavisi penisin sertleşmeyi sağlayan kavernoz cismine her iki yanından tüm penisi içerecek şekilde uygulanır. Hafis müphem bir ağrı olabilir ancak hiçbir şekilde dayanılmaz değildir. Kolay tölare edilir.

ESWT'nin komplikasyonu var mıdır?

ESWT’nin bilinen ciddi bir zararı yoktur. Bazen penis cildinde hassasiyet olabilir ancak ciddi değildir.

ESWT tedavisinin başarı oranı nedir?

ESWT tedavisi yapılan hem deneysel hem de klinik çalışmalarada damarsal problemleri olan sertleşme bozukluğunda yararlı olduğu gösterilmiştir. Hem Avrupa hem de ABD kılavuzlarında sertleşme bozukluğunun tedavisinde yer almaktadır.

Randevu almak için aşağıdaki formu doldurabilir veya telefonla arayarak bana ulaşabilirsiniz.