Genital Siğiller – Kondilom HPV Enfeksiyonu

Genital siğil nedir?

Genital siğil (kondilom) yani genital HPV lezyonu en sık cinsel temasla bulaşan hastalıklardan biri olup etkeni human papillom virüs (HPV) dur. Hem erkek hem de kadınlarda genital bölgede ciltten kabarık ağrılı kaşıntılı kahverengi lezyonlar oluşturur. Çok küçük lezyonlar olabildiği gibi birkaçı birleşerek karnabahar şeklinde daha büyük lezyonlara neden olabilir. Çok sayıda cinsel partneri olanlarda daha sık görülür. HPV nin 200 den fazla tipi vardır. Kadınlarda bazı tipleri özellikle tip 16 ve tip 18 rahim ağzı kanserine neden olabilmektedir. Genital siğillere ise en sık HPV tip 6 ve tip 11 neden olmaktadır.

Genital siğil hangi yaş aralığında görülür ve nasıl bulaşır?

Bütün yaş grupları dikkate alındığında toplumda %1 oranında görülürken 20’li yaşlarda %7 lere kadar çıkmaktadır. HPV enfeksiyonu temel olarak cinsel temasla bulaşır. Prezervatif kullanılsa bile açık olan cilt kısımlarının hastalıklı bireyle temasına bağlı bulaşma olabilir. Buna ilave olarak ortak kullanılan malzemeler ve tuvaletlerden nadir de olsa bulaşma olabilmektedir. Anal ve oral ilişki ile de bulaşma olmaktadır.

HPV enfeksiyonu belirtileri nelerdir?

Hastalık bulaştıktan sonra hemen belirti vermez. Virus vücuda girdikten sonra öncelikle bağışıklık sistemi ile karşılaşır ve üremesi sınırlandırılır. Bağışıklık sisteminin zayıfladığı bir durumda belirti vermeye başlar. Belirti vermesi için aylar hatta yıllar gerekebilir. Genital bölgede lezyonar deriden kabarık açık-koyu kahverengi şeklinde üzeri pürtüklüdür. Lezyonlar tek tek küçük lezyonlar olabildiği gibi karnabahar şeklinde büyük lezyonlar şeklinde olabilmektedir. Lezyonlar genital bölgede bacak arasında skrotum dediğimiz torbalarda , peniste , anüste ve nadirde olsa oral ilişki yapanlarda boğazda görülebilmektedir. Cinsel birleşme sırasında lezyonlarda kanama olabilir.

Kondilom teşhisi nasıl konulur?

Teşhis belitilerin görülmesine ilaveten lezyonların labarotuvara gönderilmesi neticesi konulabilir. Laboratuvarda ayrıca genital bölgeden sürüntü alınarak tiplendirilmesi yapılabilir.

Genital siğiller nasıl tedavi edilir?

Genital siğill şikayetiyle gelen bir hastada öncelikle ayrıntılı sorgulanmalıdır. Ek hastalık olup olmadığına bakılmalıdır. Lezyon olması muhtemel yerler iyice kontrol edilmelidir. Uretra dediğimiz idrar yolunun mesaneden sonraki çıkış kısmında da olabilir. Böyle bir şüphe varlığında sistoüretroskopi işlemi yapılmalı ve eğer lezyon var ise endoskopik olarak tedavi edilmelidir. Görünen lezyonlar ya cerrahi olarak çıkarılır ya dondurulur ya kremle ortadan kaldırılır ya da koter ile yakma işlemi yapılır. Önemli olan lezyonların tümünün ortadan kaldırılmasıdır. Lüzum halinde lezyonları görmek için mikroskop kullanılabilir. Bütün bu tedavilere rağmen tekrarlama riski  yüksektir.

HPV enfeksiyonu komplikasyonları nelerdir?

HPV enfeksiyonu özellikle kadında rahim ağzı kanserine neden olmaktadır. Bu nedenle tedavisi çok önemlidir.

HPV enfeksiyonundan nasıl korunuruz?

En sık rahim ağzı kanserine neden olan tip 16 ve tip 18 e karşı aşılama yapılabilmektedir. Ayrıca siğile neden olan tipleri de içerecek şekilde HPV aşısı mevcuttur  ve risk grupları aşılanabilir.

Randevu almak için aşağıdaki formu doldurabilir veya telefonla arayarak bana ulaşabilirsiniz.