Gonore (Bel Soğukluğu)

Bel Soğukluğu (gonore) Nedir?

Bel soğukluğu yani gonore en sık cinsel temasla bulaşan hastalıklardan biri olup etkeni neisseria gonore bakterisidir. Korunmasız cinsel ilişki sonrası dış idrar yolunda kirli sarı pis kokulu akıntı ile başlar. Kadınlarda ise serviksi yani rahim ağzında kirli pis kokulu akıntı olur. Ayrıca idrarda yanma gibi ek belirtiler görülebilir. Ayrıca anüs, eklemler, göz ve boğaz tutulumları görülebilir. Tedavi edilmez ise kısırlık, körlük gibi çok ciddi komplikasyonlar oluşturabilmektedir.

Bel Soğukluğu (gonore) Hangi Yaş Aralığında Görülür ve Nasıl Bulaşır?

Bel soğukluğu en sık bekar 18- 30 yaş arası korunmasız birden çok partneri olanlarda görülmektedir. Vajinal, oral ve anal ilişkilerde bulaşır. İlişkiden yaklaşık 3-10 gün içinde belirtiler başlar. Tedavi edilmez ise kısırlık körlük gibi çok ciddi problemlere neden olabilir.

Bel Soğukluğunun (gonore) Belirtileri Nelerdir?

Erkeklerde idrar çıkış kanalında alışılmadık sarı pis kokulu akıntı, sünnet derisinde kızarıklık, idrarda yanma, bazen yumurtalarda hassasiyet belirtileri görülür. Kadınlarda ise servikal yani rahim ağzında kirli sarı akıntı, idrar yaparken yanma ağrı, cinsel ilişki sırasında ağrı bazen kanama gibi belirtiler görülebilir.

Bel Soğukluğu (gonore) Teşhisi Nasıl Konulur?

Teşhis belirtilerin görülmesine ilaveten akıntıdan alınan materyalin mikroskopla incelenmesi ve kültür yapılması ile konulur. Örnek akıntının yerine göre dış idrar yolu, anüs, ve boğazdan alınabilir.

Bel Soğukluğu (gonore) Nasıl Tedavi Edilir?

Şikayetleri olan bir hastada bel soğukluğundan şüpheleniliyor ise öncelikle tahlil için örnek alınır. Sonra muhtemel etkenlere göre klasik uretrit tedavisi yani antibiyotik tedavisi başlanır. Bir adet kas içine iğne beraberinde 3 günlük ağızdan antibiyotik tedavisi ve sonra kültür sonucuna göre gereğinde ek tedavi verilir. Şikayetler genellikle bir iki gün içinde geçer. Ancak ağrı ve hassasiyet 2 hafta kadar devam edebilir. Hastaya bundan sonraki dönemde tek eşlilik ve mutlaka korunma önerilir.

Bel Soğukluğu (gonore) Komplikasyonları Nelerdir?

Bel soğukluğu tedavi edilmez ise çok ciddi problemlere neden olabilir. Eklemleri, beyni ve daha bir çok organı tutabilir. Ayrıca AIDS gibi çok ciddi viral infeksiyonların daha sık bulaşmasına zemin hazırlar. Hamile kadınlarda infeksiyon var ise doğum sırasında çocuğa bulaşır ve çocukta körlük gibi çok ciddi sonuçları olabilir.

Tüm merak ettiklerini ve randevu almak için aşağıdaki formu doldurabilir veya telefonla arayarak bana ulaşabilirsiniz.

Detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz?